robdesign: grafisch & creatief webdesign
AL ONZE WEBSITES ZIJN OOK STANDAARD VOOR MOBIEL GEBRUIK (RESPONSIVE)
Je webshop gemaakt door experts
Wij luisteren naar jouw wensen en denken met je mee.
We noemen ons graag #merkenmakers!
De merkontwikkeling omzetten naar een visuele identiteit
De visuele identiteit die jouw merk, product of dienst laat stralen. Vanuit de al dan niet bestaande branding ontwerpen wij een verfrissend en passend design waarmee u de boodschap kunt gaan verspreiden.
CREATIEF
“Onze klanten weten dat we niet per se ontwerpen wat ze in gedachten hebben. We ontwerpen wat ze niet verwachten, wat ze nooit hadden kunnen bedenken.
We benaderen creatief denken met de geest van een kind, zonder grenzen, behalve degenen die we door ervaring hebben ervaren.
Alle alternatieven zijn het overwegen waard en op deze manier doen we vaak enkele zeer interessante ontdekkingen”
HUISSTIJL
Het huisstijl ontwerp is slechts onderdeel van je visuele identiteit. Het is stijl van je merk die je positionering visueel ondersteunt en die je product of dienst herkenbaar maakt. In plaats van je logo te “plakken” op briefpapier, visitekaartjes of de bedrijfsauto zorg ik dat het hele plaatje klopt. Dit doe ik door de juiste merkwaarden naar voren te halen en jouw unieke eigenschappen te benadrukken. Zodat je in jouw merkidentiteit goed kunt laten zien, horen én voelen waar jouw bedrijf voor staat.
Een visuele identiteit dat authentiek, uniek en waardevol is, waarin mensen zich herkennen en mee willen verbinden.
De merknaam, vorm, kleur, beeldstijl, typografie zijn enkele onderdelen die aan bod komen bij de merkontwikkeling. Het is dat wat je merk tastbaar en zichtbaar maakt. Zodat alles wat je communiceert, naar buiten toe, maar ook intern, op eenzelfde lijn komt te liggen met een heldere boodschap.
HOE WIJ WERKEN
MERKNAAM
Een pakkende merknaam bedenken is van essentieel belang. Want je merknaam wordt honderden keren per dag opgeschreven of in gesprekken gebruikt. Een sterke naam blijft hangen en claimt een positie in het brein van je doelgroep. Daarom is dit iets dat bij merkontwikkeling nooit onderschat mag worden. Want het is de titel van jouw merkverhaal. Of dat nu een merknaam is, of een naam voor een nieuwe productlijn of dienst.
LOGO
De creatie van je logo past maar beter bij wat je wil uitstralen, bij je doelgroep, bij je inhoud.
Logodesign of -creatie is de stap die we nadat we inhoudelijk hebben nagedacht kunnen zetten om je merk te visualiseren. Het juiste passende kleur kiezen, een uniek merkbeeld creëren, een onderscheidend lettertype gebruiken. Elk element zal de look & feel grondig bepalen.
KLEUREN
De betekenis van kleuren is afhankelijk van de cultuur waarin je bent opgegroeid en de tijd waarin je leeft. Want kleuren roepen bepaalde gevoelens en associaties op. Net zoals blauw vertrouwen uitstraalt, trek je de aandacht met rood en staat groen voor groei en duurzaamheid. Daarnaast spelen ook persoonlijke voorkeuren en mode bij onze reactie op kleuren een rol. Doordat kleur communiceert, koppelen we er waardes aan. Daarom is het belangrijk om doordacht kleur te bekennen voor je merkidentiteit.
BEELDSTIJL
De eerste indruk die mensen van jouw merk krijgen wordt grotendeels bepaalt door de visuals (fotografie, video, illustraties en animaties) die je gebruikt. Door duidelijke kaders te stellen wordt de merkessentie gevangen in een pakkend beeldconcept dat men herkent, inspireert en waarmee iemand zich kan vereenzelvigen. Daarom moet alles van dit deel van visuele identiteit tot in de puntjes kloppen. Van mens tot product, zodat het direct duidelijk is waarom iemand voor jouw bedrijf moet kiezen.
VORMENTAAL
De vormentaal is een vaak ondergeschoven kindje in de merkontwikkeling. Toch is ook dit een belangrijk onderdeel van de visuele identiteit. Want het bepaalt de ‘scherpte’ en/of ‘warmte’ in de identiteit van je merk. Is een merk hard of zacht? Is het voor mannen of vrouwen? Die vormen kunnen elementen van je logo zijn of een aanvulling daarop. Door deze vormen goed op elkaar af te stemmen, wordt de merkidentiteit compleet en breed inzetbaar.
TYPOGRAFIE
Niet alleen moet een lettertype goed leesbaar zijn, maar ook de uitstraling ervan heeft invloed op het gevoel van je klant. Typografie zorgt er namelijk indirect voor dat je de juiste klanten aantrekt. Door te kiezen voor specifieke lettertypen roep je – vaak onbewust – in het hoofd van een lezer bepaalde associaties op. Zoals: vrolijk, serieus, uitnodigend, romantisch, elegant, technisch of juist luxueus. Daarom is typografie een essentiële factor bij de merkontwikkeling. Bovendien maakt een lettertype dat perfect aansluit bij het karakter van je merkidentiteit, je merk nog sterker.